Pengikut

Isnin, 30 April 2012

kata mereka BERSIH

bersih la sangat....

ish serius umi ni tak pernah nak buat entry pasal orang nak berpiket ke apa ke demonstrasi ke apa ke tapi bila tengok puak2 tu makin melampau emmm rasa menyampah pun ada.

kalau kita ni sendiri ada perasaan tak puas hati ke apa ke cubalah cari saluran yang betul. kata cerdik pandai. ish tapi betullah sebab tengok keadaan semasa memang gitulah gayanya orang yang perasan cerdik pandai tunjuk perasaan. ada yang perasan kuat je sepanjang masa...orang tganu kata gong, oghe kelate kata gedebe. padahal tong kosong je.

umi bukan penyokong sesebuah pertubuhan baik pembangkang atau kerajaan tapi duk kat tengah2 je (undi rahsia okeh). tapi kesian sangat kat mereka yang jadi pengikut secara membabi buta. orang suruh demo pergi demo tapi kacau bilau yang lebihnya. orang dah bagi kat tempat yang elok untuk demo tak nak lak pergi kat situ sebab apa sebabnya nak menyusahkan semua orang. nak memprovok je tapi yang senang lepas tangan orang2 yang bagi arahan tu.

kesian...jiwa kat dalam ni kalau tak tenang dari sebuah 'kerajaan kecil' iaitu rumah maka bila dah besar perasan bagus gitulah gayanya sehingga menyusahkan orang2 disekeliling.

sori....terlebih sudah hahaha

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails