Pengikut

Rabu, 7 April 2010

menyibuk kat pesta buku a/bangsa kl pd 27/3-28/3/10

maaf....kesibukan dan kemalasan telah melanda diri ku, jadi lambat aku nak menceritakan apa yang telah berlaku pada akhir bulan mac yang lalu.


ceritanya begini ye....beberapa minggu sebelum itu, ajk ramlee awang murshid fan club dan beberapa orang ahli yang semuanya mesra alam dengan diketuai oleh farid (zonanvilla) telah merancang untuk mengadakan aktiviti ketika kami berkumpul di pwtc pada tarikh 27-28/3 yang lalu. antaranya ialah mesyuarat tahunan, perasmian novel cinta sufi dan 9 nyawa, sesi lepak la, karaoke la tetapi oleh kerana keterbatasan waktu jadi ada beberapa agenda sahaja yang berjaya dilaksanakan.


peluang untuk berkumpul sesama ahli ramfc di pesta buku kali ini memang aku tidak akan lepaskan. walau jauh perjalanannya, namun aku redah jua perjalanan dengan menginap di 'hotel pak din', pantai dalam (hehehe rumah elle le tu). 2 hari aku berkampung di pwtc bersama-sama geng sekepala, sama minat karya novelis yang sama, minat membaca dan tidak lupa juga aku menghabiskan duit dengan membeli beberapa novel kegemaran ku sebagai stok untuk beberapa bulan mendatang.


pelancaran novel 9 nyawa dan cinta sufi
abg ram dikelilingi oleh 'bodyguard' en norden aka eyman haikal, puan firdaus dan saudara mielong, pengerusi ramfc yang berangan nak jadi sunan hehehehe jangan marah ye


barisan serikandi (ye ke) ramfc bersama abg ram
dari kiri ialah anna aidanna, sayidah sabiah, fiza lawyer ramfc, abg ram, aku, sue onn dan cik pengasas ramfc, elle syeila. hari pertama makan tengahari di garden cafe, the mall


wah mantap gitu hehehehe
aku dan fiza dipilih untuk membaca fragmen novel 9 nyawa. aku tu sebenarnya debaran giler tapi tak tau lah pulak fiza yang nampak rilex je kan


sempat lagi kita orang menyelit untuk bergambar. masa ni sebelum aku naik ke pentas untuk bacaan fragmen. bertudung hitam ialah fyena, di belakang ialah amarul dan akim


hari kedua makan tengahari di secret recipe, the mall. sekali lagi terima kasih ye abg ram kerana sudi belanja kami.
dari kiri: abg web, eina, sayidah sabiah, farid, sue onn, elle, fiza, akim
duduk: fyena, amarul, anna aidanna, aku


suasana di dalam secret recipe. yang baju berbelang itu ialah encik fotographer iaitu raden suchi


lepak time hehehe suasana di luar pintu masuk dewan tun hussein onn, pwtc.
alaf21 diletakkan bersama-sama kumpulan karangkraf. terselit juga di situ ialah edan dan akak sempoi morrok ((alamak betul tak nama ni ye))

kami bergambar kenangan dengan peminat hasil karya abg ram....sori kak, ala lupa lak tanya nama. merasa gak la glemer kan sebab ada orang sudi nak bergambar dengan kami. kanan sekali ialah saudara pilot.

kanak-kanak (kanak-kanak lagi ke hehehe) riang ramfc


lupa lak....sebenarnya dah berbulan aku menahan keinginan untuk membeli buku2 dan novel2 kegemaran kerana semata2 nak menyelit di kesesakan lautan manusia kat pwtc. kalau tidak silap aku, seminggu atau 2 minggu sebelum pesta buku di pwtc, rangkaian kedai buku popular telah mengadakan jualan murah, kalau di kuantan telah diadakan di ruang legar di berjaya megamall....ku tahan je keinginan tu. tapi akhirnya, segala yang ku pendamkan itu dah berbayar dengan beratusan ringgit ku habiskan hehehe berbaloi2.

sahabat ramfc....kenangan bersama korang tidak akan aku lupakan. pertemuan demi pertemuan telah merapatkan ikatan silaturrahim antara kita. pada yang pertama kali bersua muka tu, mungkin ada yang terasa malu tapi pada yang mesra alam tu....selamat berkenalan. mohon maaf andai ada salah silap selama kita berkampung di pwtc tempoh hari. rindunya kat korg semua.

4 ulasan:

sue onn berkata...

next time berkampung seminggu lah kak...bawak duit lebih sikit...hehehe penuhkan bonet beli buku yer...

illaieylla berkata...

blh je tapiiiiiiiiiiii sue belanja ok. alah kalau bonet kete penuh dgn buku so mana nak letak beg bajunya. emmm apa kata kita bwk lori je hehehe

Aidanna berkata...

kak illa besttttttttt hahaha..

illaieylla berkata...

apa yg best tu anna wei

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails