Pengikut

Khamis, 3 Oktober 2013

ketara sangat la jeles tu oit


isi kat dalam paper beg tu lah yang menjadikan kau kau makin ketara menunjukkan kejelesan kepada aku kan. hahaha sian anak umi yang kepenatan melayan umi shopping kat johor premium outlet tu terkena tempias sama eh sayang. biarlah aunties tu nak jeles ke apa sebab kita tahu hati perut mereka macam mana. coach je pun, belum lagi aku beli impian aku channel tu kannnnnnnnn

dulu dulu dulu dulu (hah kan dah keluar lagu tegar tu) memang gitu pun perangai korang yang tak boleh tengok orang lain lebih dari korang kan. aku kawin lambat tapi grand dari korang pun jadi masalah bagi korang. jemput kawin tak datang. lepas tu segala kesenangan kegembiraan yang dilimpahi diberikan oleh encik suami kepada ku pun menjadi masalah bagi korang. apa jenis manusia korang ni eh.

tu lah ye kata pakar motivasi yang kata kalau dalaman kita tak gembira, berkeladak je tak ketahuan jadi kita tak boleh tengok orang lain bahagia material zahir batin kan. patutnya korang bersyukur dengan apa yang aku alami sekarang ni ialah hasil dari jerit perih menangis meratap hiba dengan khalik yang satu di setiap sujud, di setiap tahajud yang baru memakbulkan doa aku sejak kebelakangan ini. tak payah cerita la apa yang aku mintak mengadu segalanya tapi alhamdulillah dengan apa yang aku ada ni berkat mengadu pada yang esa.

kau pergi pun dalam keadaan begitu jadi aku rasa tak perlulah aku nak mengenang segala kebaikan kau. kau heboh kat orang sana sini jangan jadi pencacai macai tapi tau tak dengan 4 lagi jari yang menuding ke diri sendiri itulah yang terbalik kena kepada diri kau sendiri tu. patutnya kau muhasabah diri sendiri tu dulu kenapa segalanya serba tidak kena atau tidak menyebelahi diri kau dan kau.

gembirakan diri sendiri dulu, muhasabah diri tu, hormat diri sendiri, berhentilah hipokrit, mengadu domba sana sini. kalau tak aku dan sorang lagi tu menjernihkan keadaan dan suruh kau berbaik semula dengan kau yang sorang lagi tu emmm haram jadahnya kan.

macam ni lah andai kau kau terbaca coretan ni, satu je pesan aku. kalau kau ada rezeki lebih, kau belilah. kalau tak de macam aku dulu duk diam2 tak payah nak meningkatkan tahap PERASAAN HASAD DENGKI tu. tak baik untuk jiwa dan aura negatif untuk kau membesarkan famili tu. baiki diri, muhasabah kenapa bagaimana dari mana apa yang tak kena pada kau kau tu. psssttt aku dengar kat tempat baru tu pun dah ada orang tak suka kau kan.

huh orang kawin dapat suami kerja kerajaan pun jadi isu. mulut hati yang tak tenang tu duk mengomel je kerajaan gitu gini. eh aku pun ada gak tak suka dengan sesapa tapi tak perlulah sepanjang masa duk membebel. kan elok kalau hati tak tenang tu kau berzikir je, pahala pun dapat. ni tak dah la menambah dosa kau tambah lagi aura negatif dalam diri tu kan.

eh hello....kalau kau kau tak pernah pergi oversea tak payah cananglah kata semua barang berjenama tu original wokeh. nampak sangat cetek dangkal fikiran tu. ada tempat yang menjual barang tiruan dan tempat yang reject tu. ini dan2 cakap branded stuff kat msia ni tiruan. hahahaha tu ayat pencacai hokeh.

eh panjang pulak aku membebel pasal kau kau yang tak bawak keuntungan kat aku ni kan. dah la citer pasal kau kau.....baik aku berzikir cari teman yang bagi aura positif kat aku lak

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails