Pengikut

Khamis, 13 September 2012

konvoi ke ipd raub

a few weeks ago (tak boleh nak share the actual date sebab kemalasan nak update blog gini le gayanya) kami famili daripada ipk phg telah berkonvoi ke raub untuk menghadiri perkahwinan seorang pegawai polis di sana. perjalanan ke raub tu melalui highway pantai timur dan exit bentong. sori ma....kami tak lalu ikut jerantut pun.

hahaha yang sebenarnya famili umi ni berkonvoi dari bentong je, sebab kami bergerak lambat dari orang lain. ye lah dah ada anak kecik ni persiapan nak buat tu macam2 so kena tinggal dengan orang le jawabnya kannnnn.

eh umi suka la perjalanan ke raub ni. sebabnya kiri kanan tu penuh dengan gerai buah2an tempatan....siap ada manggis, nangka madu, durian....wah bestnyaaaaaaaaa. umi suruh hubby stop nak beli buah2an tu kan tapi dia kata hala balik sebabnya kami ni dah left out from the group. ok berita terima ye (sedih).

makanan kat kenduri tu sedap dan pengantinnya pun sweet...pengantin perempuan tu doktor. dan mengikut deria ke berapa ntah dari suami ku, dia meramalkan yang pengantin lelaki iaitu polis tu nanti akan jadi somebody....well wallahualam...tengok la nanti rezeki dia cam ner kan.


lepas je kenduri perut (mereka lah...bukan umi eh bcoz umi dah mula dengan mengamalkan pemakanan sihat...kononnya heheheh) semua berkonvoi nak balik. dan masa on the way tu dapat gak umi suruh hubby stop beli nangka madu 2 peket. lepas tu semua stop nak makan ais krim kow po yang femes amos kat bentong tu. sedappppppppp tau.

 inilah sebahagian famili daripada ipk phg. bersongkok lagi hubby ku itu.
yang berbaju coklat (kut...) itu ialah ketua jsj iaitu sac naran or 
better known as tuan naran

 kak tun...boleh tak tolong pegang raisha kejap sebab saya nak ke toilet
umi sorang je ada anak kecik, yang lain semua berhoney moon

yey inilah ais krim kow po, bentong


semasa kami sedap menikmati ais krim ni tetiba kelibat mantan ketua polis pahang menjengah di kedai itu. apa lagi bangun hormat la ek.... ish umi ni selalu terlupa nak snap pic dengan datuk robiah, pada hal masa tu line clear betul...eeee rugilah. ok cakap pada diri sendiri next time

well...macam biasa...kunjungan ke bentong tak kan pulang dengan kosong sebabnya kami dibekalkan dengan durian bentong yang lemak manis berkrim itu. seriuslah, umi memang cukup suka dengan durian bentong...sekali hadap je wokeh. tengkiu pada hamba allah yang telah belanja kami semua pada hari itu

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails