Pengikut

Rabu, 16 Mei 2012

berakhirnya fenomena laksamana sunan


kredit to cik elle, pengasas ramfc and team untuk kiriman naskhah terakhir ini....hard cover lagi tu tau 



inilah penutup kepada fenomena laksamana sunan igauan gadis2 melayu...cewah hahaha. pssttt nak share dengan korang ni....umi dulu pun berangan gak nak dapat pasangan macam saifuddin aka laksamana sunan tu. well dipendekkan cerita...jodoh dapat abang polis lak eh. kira ok apa tu laksamana gak bertarung dengan jenayah bagai tu (nak kait gak tu hehehehe).

sunan musafir ni merupakan karya ke6 kesinambungan daripada bagaikan puteri, cinta sang ratu, hijab sang pencinta, cinta sufi dan sutera bidadari.

sedih nak berpisah dengan laksamana sunan. emmm izinkan umi jap....rasanya bila diperhalusi ke enam2 naskhah tu kan errrr (kang ada gak yang marah ni) rasanya watak laksamana sunan tu macam watak penulis sendiri iaitu encik ramlee awang murshid tu kan. try suruh dia bersilat bagai...mesti dia pandai punya kannnnnnnnnn. sebab setahu umi kita tidak akan dapat menyiapkan sesuatu watak itu tanpa mengambil contoh dari kalangan orang terdekat atau kita sendiri yang mengalaminya. betul tak.

ok lah umi tak nak cerita panjang lebar or wat sinopsis bagai. korang yang kata peminat kipas susah mati ni boleh dapatkan naskhah terakhir tu kat book store around u...jangan pergi kedai mamak sudah hahaha memang le tak jumpa dik oi.




*** setakat ini watak dan perwatakan hero yang berkesan di hati ialah LAKSAMANA SUNAN aka SAIFUDDIN dan DAMIEN HILMAN YONG (awak suka saya tak? oleh melur jelita). tapi my real hero is..... of courselah ABANG POLIS tu (sayanggggggggggggggg abang mmmuuaahhhhsss hehehe)

2 ulasan:

KayKhAlif berkata...

Bak kata Abang RAM kat slot Resensi dalam rancangan Selamat Pagi Satu Malaysia khamis lepas, separuh jiwanya adalah untuk Sunan tu.

Ending yang tak dijangka, saya tersenyum. Hehe.

illaieylla berkata...

amboi sempat lagi tgk tv eh...

yer...encik RAM memang cam tu hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails