Pengikut

Rabu, 19 Oktober 2011

persiapan di saat2 terakhir

alhamdulillah....
saat genting bakal tiba tidak lama lagi. persiapan? owh yang tu semua dah siap cuma besen mandi baby je belum dibeli. malas pulak rasanya nak ke kedai, jadi nantilah suruh suami ku pergi beli.

masuk kali ni dah 2 kali aku pergi scan untuk melihat perkembangan baby ku ini. yang tu tak termasuk yang doktor scan masa aku masuk hospital lepas balik dari chiangmai dulu. alhamdulillah doktor cakap baby girl aku sihat. tapi yang kelakarnya doktor cakap nampak perut macam besar tapi baby kecik je sekitar 2.2kg hehehehe. tak pe lah doktor.....besar ke kecik je yang penting baby ku cukup sifat sempurna segalanya.

pergerakan baby ku juga semakin lincah. ye lah mana tak lincahnya....sepanjang masa dia asyik menendang je perut ni. kalau tengok dari gambar di atas tu memang tak hairanlah sebabnya kaki dia dah berada di atas. sekejap2 aku tengok perut ni beralun, bergerak macam ombak. hah kalau paling teruk adoi sakit habis....jadi herot perut ku hehehe.

tapi aku mengaku la dengan pembaca yang sudi singgah di sini....bila tiba tempoh terakhir kehamilan ini macam2 perasaan yang aku ada. takut kang terrrrrrrrrrrmeninggal masa bersalin ke (ya allah panjangkanlah umur ku), macam mana keadaan masa di dalam bilik bersalin nanti, dapat ke aku bersalin secara normal atau kena bedah...fuhhhh takutnya.

ma pulak dah bagi aku air selusuh dan minyak kelapa untuk disapu kat perut nanti. hehehe pantas ye nenek...tak sabar nak tengok cucu terbaru ek.

suami ku pulak dah cakap nanti bersalin dan berpantang di kuantan je. alahai manja lak dia tak boleh berpisah kwang3. nama baby? ha biarlah dia lahir dulu baru kita buat pengumuman ye.

aku pulak akan bercuti awal pada bulan november depan. penat la dengan perut besar ni nak ke hulu ke hilir hehehe tidur jugak yang best kan. walaupun tarikh dijangka bersalin ialah akhir bulan november tapi aku nak rehat dululah. hahaha aku dah pesan dekat rakan sekerja...see u next year ek.

2 ulasan:

KayKhAlif berkata...

Lama lagi hujung November. Tapi pastikan akak betul-betul dah bersedia daripada sekarang. Rehat jangan tak rehat. Hehe

illaieylla berkata...

ok baik dik...
tp penat dah ni hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails