Pengikut

Khamis, 25 Jun 2009

ahli baru dlm keluarga ku dan aku....makin dewasa rupa2nya

aku x tau nak citer apa kali ni cuma nak perkenalkan rupa adik2 ipar aku yg seramai 3 org itu.

1) yg ni adik ipar pertama ku......zahlan. pertama kali diperkenalkan oleh adik ku, terdetik di dlm hati alamak sebijik rupa datuk nazim (adik datuk najib, suami norjuma tu) heheheh. well, kalau org lain kata x serupa aku x tau la kan. org batu pahat, johor. suami kpd adik ku no. 2 .... hafizah. dpt sepasang anak2 yg comel cerdik iaitu zahra dan ziyad




2) adik ipar no. 2.....yusniwandi. org kuching, sarawak tp dah lama keje kat phg ni. ni suami adik ku yg no. 3....azizah. dpt seorang puteri yg dinamakan yasmeen amani yg comel gebu tu.








3) ha inilah satu2nya adik ipar ppuan ku (buat masa ni lah coz adik ku yg lelaki 2 org lg tu tgh study)......aidai, org dungun. isteri kpd adik ku yg no. 4......khairul nizam.









lupa nak ckp yg ke2 2 adik ipar lelaki tu dulu bekerja di tmpt yg sama ttp zahlan telah berhijrah dan bekerja di cyberjaya. kehidupan ma semakin ceria dgn bertmbhnye menantu dan cucu2 yg menjd penghiburnya...... sesekali bila semua berkumpul rasa terubat rindu masing2.
moral yg aku nak cerita ni ialah............ betapa aku semakin dewasa dgn pertmbhan ahli keluarga ku. sdgkan aku rasa mcm dulu2 je tp x sangka pulak dah ramai aku menyusun adik2 ipar dan anak2 sedara. dan mereka..... mst x sangka dpt kakak ipar yg mcm ni...... tergelak ketawa, blm matang lg, rugged (ye ke? mgkn la kan) emmm mcm2 lg lah kan...... emmm x kisah la korg nak fikir apa, janji kiter semua hepi duk dlm 1 family. dan aku sbg anak sulung dlm keluarga ni, mmg mengalu2kan kedatangan korg.
harapnye korg dptlah menjaga adik2 ku dgn baik sbg mana korg menjaga dan menyayangi diri sendiri sehingga ke akhir hayat.......amin. sayangilah keluarga ku sbg keluarga korg sendiri gak.

6 ulasan:

Abang Long berkata...

Adik - adik dan adik - adik ipar juga sentiasa menanti, siapakah bakal ABANG IPAR mereka dan biras mereka.

Walimah di rumah mertua sudah selesai ... sekarang tunggu giliran anak cucu pula untuk berkahwin.

illaieylla berkata...

hehehehe
insya allah
erk doa je

The Hobbit Frodo berkata...

wooooo, mmg sejibik ngan uncle nazim lew abg zahlan ni!!! xoxxoxoxo ~ cam adeq abang jer!! kank jejalan ~ sentap aunty norjuma yg vouge itteww ... "siapakah yg beringan ngan hubby ku itu?" huaaaaa semestinya beliau boleh tersalah paham ... muhahahhaha >>>>> ` larikkkk!

illaieylla berkata...

tu la psl kan nain
well....dlm dunia ni kan kiter ada 7 org muka serupa
hehehehe

darling elle berkata...

Harap Maklum...ada pembetulan sedikit pada ayat di atas...

seiring bertambah adek2 ipar nie bertambah gak jugak adek2 angkat a.k.a anak2 ikan saye...jadi untuk mengurangkan koleksi adek2 nie...saya akan mengadakan garaj sale x lama lagi...jadi tungguuuuuu!!! Untuk maklumat lanjut di www.kelabram.com ...

illaieylla berkata...

elleeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
mengadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hehehehhe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails