Pengikut

Khamis, 16 Disember 2010

sayonara ydh datuk robiah, mantan ketua polis phg


jap2....sebelum aku citer pasal mess nite or farewell dinner for our beloved ex-cpo pahang the one and only ydh datuk robiah....baik le aku citer kat korg pasal my 1st experience to went thru such a formal event with badan beruniform cam polis tu hehehehe.



masa nak kawin dgn encik ((bkn cik ok)) abg ku dulu pun kan aku tak leh nak imagine cam ner la nak masuk line polis ni. psssttt tak pernah masuk dlm list aku dpt jodoh dgn badan beruniform ni ek hehehe tapi ye lah kalau dah jodoh tak ke mana kan. eh aku pun sama cam korg gak tau...berdebar segala bagai ok. mana nak mingle around with police society nya famili la, mana nak behave myself la ((ye lah aku ni kan kata org kelate tu terbolah gak sekali sekalanya... maknanya kelam kabut)) emm kena jaga la air muka hubby ku itu kan. mana nak address the senior, yg same level with my hubby or even the other anggota lagi....fuh penat pale otak cam ner nak act to tau.
jadi.....mlm 15 december 2010 i've went thru such a memorable experience with almost zero mistake ya and it went well...!!!!! tepuk utk diri sendiri hehehe. before tu hubby ku sibuk le suruh cari proper attire utk ke dinner tu kan. bukannya tak de baju yg ok tapi biasalah dia memang suruh pakai something new kan. so kebetulan masa pegi launching novel rayyan fantasi kat alamanda putrajaya recently, so aku cuci2 mata gak le kat butik dalam tu. then tak sangka lak jumpa dress kat hajaba yang pada mata aku ok lah untuk dipakai masa mess nite tu.

mess nite dinner tu was held at hyatt hotel kuantan with 200 pax je coz hall tu cant accomodate ramai sangat orang or with other word its only for the officer and above. datuk robiah tu menjadi kenangan seumur hidup aku kerana beliau salah seorang tetamu vvip yang sudi menjejakkan kaki ke kenduri perkahwinan ku masa awal oct 2010 recently. fuhhhh penat tul nak ikut segala bagai protokol dinner masa tu. jap duduk, jap bangun....jap kena minum untuk spb yang dipertuan agung, jap kena minum utk raja2 melayu adoi gitu gayanya dorg. 1st time wei....kang dah lama2 baru le biasa kan nak get used dgn segala bagai adat istiadat polis tu hehehe.
gud luck untuk ydh datuk robiah yang promoted to ketua pengarah or pengarah pengurusan ((kalau tak silap gitu lah postnya)) kat bukit aman tu. dah 2 kali ye datuk mencipta sejarah menjadi wanita pertama as a chief polis officer and sejarah tercipta lagi utk new post tu.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails