Pengikut

Sabtu, 14 Februari 2009

hari kasih sayang @ valentine's day?????

dah lama rasanya aku x menulis. mood pun selalu bertukar, mungkin seiring dgn pengalaman hidup semasa kut.

ada sesapa yg sambut valentine's day ke hari ni? aku harap mana yg tau hukum tu x sambut la kan. ye lah, tu bukan budaya kita. buat apa kita nak mengagung2kan kononnya hari itu sahaja yg blh kita zahirkan or ungkapkan kasih sayang kpd yg berkenaan walhal ia blh diungkapkan setiap hari pd setiap org dan setiap masa. ataupun kita semakin terlupa yg pd setiap tahun hari ini ialah hari utk memperingati kematian seorg paderi kristian........ nauzubillah

aku bukanlah org yg bijak pandai dlm hukum hakam agama ni, tp memadailah sekadar renungan utk semua saling mengingati antara satu sama lain.

kita dah sambut maal hijrah...... jd bebaskanlah diri kita dan berhijrahlah ke sesuatu yg lebih baik. semoga kita semua sentiasa dirahmati allah.

4 ulasan:

Nadine Zuharra berkata...

hai kak illa..welcome back..mm,nape mls nak menulis..?takde mood ek..hehe..takpe..sambil rest2 tu mesti byk idea yg datang nnti..
valentine dah berlalu..tak sambut pun sbb sekarang banyak dah pihak war-warkan kesalahan umat Islam menyambut hari valentine ni..bloggers pun rajin beri nasihat sesama sendiri..Baguslah camtu kan..kita saling ingat-mengingati..
key kak illa,take care..n have a nice day..~ : )

Kelebar Malam berkata...

byk info rakan-rakan bloggers menerangkan hal2 berkaitan dgn valentine's day.

salam persahabatan..

SAYANG SARAWAK berkata...

salam ukhwah..

illaieylla berkata...

terima kasih kpd teman bloggers yg sudi menjengah blog kiter yg x seberapa ini.

salam perkenalan semua...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails