Pengikut

Jumaat, 29 Oktober 2010

jiran ku.... suami ku.....


inilah wajah yg berjaya mengetuk pintu hati ku untuk menerima lamarannya dan seterusnya menyusuri hidup alam rumahtangga.



aku harus menyiapkan entri ini kerana tajuk inilah yg aku rasa paling menarik bagi menoktahkan segala2nya. abg....izinkan syg menitipkan kisah kita di sini sbg kenang2an ye. suatu ketika dahulu he used to be my neighbour....but as usual oleh kerana dia suami seseorg jadi setakat itu sahajalah mmg jadi jiran pun walaupun sebelah rumah je!!!! ((dan mgkn jugak aku ni pemalu, pendiam n jenis kureng sket nak bercampur dgn org kwang3)) prinsip aku ialah jgn nak menimbulkan rasa tak senang org terhadap ku....ye lah dgn keadaan aku masa tu yg solo single mingle kan dan kalau bkn atas kapasiti kerja mmg prob la kalau nak melayan borak dgn suami org kan. if its related to office matter so no excuse le....depend to situation la kan. masa tu aku cuma kenal arwah isterinya dan anak2nya yg selalu bermain di depan rumah. arwah isterinya mmg minat membela persian cat jadi ada masa tertentu kami bertukar pendapat la mengenai our feveret pet tu kan.

awal tahun baru2 ni isterinya meninggal kerana serangan asma....jd buat beberapa bulan tu lah ada sorg jiran ni yg bnyk membantu ((kira bantu la kan walaupun suami ku memberi dia upah)). bila siang hari semua kerja rmh jiran tu buat. nak dijadikan cerita agaknya dan mgkn si jiran ni kesian tgk keadaan suami ku yg emmm cam ner nak describe ye....sian nak urus rmh tangga ke cam tu lah kan. so kak yah ni proposed la kat dia antaranya budak2 ofis my hubby yg anak daranya, yg jandanya tp according to kak yah that my hubby tu no response. it takes time gak le then suddenly kak yah ni proposed my name kat my hubby n suddenly he sighed. so sejak detik tu kak yah ni mintak le no. phone aku dr adik ku tu....for info., masa ni aku dah pindah stay dgn adik lelaki kat tempat lain.

rupa2nya....sejak ketiadaan aku kat area tu kan hehehe ada org sedar n tercari2. he noticed that my car tak de kat situ. nak dijadikan cerita masa aku stay dgn adik pompuan aku kat situ kan...pernah la 1 nite my car alarm bunyi. kata my hubby patutnya dia call adik aku then boleh la dia approach me kan...

so when we start our relationship kan emmm segan tul nak bertandang kat area tu. ye lah masa stay kat situ tak pernah bertegur sapa then bila duduk jauh2 jadi baik lak kan. kuasa tuhan kan... rupa2nya jodoh kita cuma dgn org sebelah rumah je. terima kasih allah kerana gerakkan aku untuk berpindah dari rumah lama ke rumah adik aku tu kerana kat situlah pertemuan kami.

nasihat untuk yang masih sendiri tu ((citer experience sendiri ni hehehe)) jgn sedih gusar n takut dgn pandangan sinis org. i used to be in that situation before....mmg sakit segalanya tp percayalah perancangan allah siapa tau kan coz jodoh korang mungkin dalam lingkungan tu je. setiap kejadian tu ada hikmahnya dan kebahagiaan yg kita cari mmg dah tersedia untuk kita cuma mgkn belum masanya untuk dijelmakan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails