Pengikut

Rabu, 17 Februari 2010

cerita sempena cuti raya cina 2010

bnyk citer yg aku alami sempena cuti raya cina kali ni....penat, letih, terkejar ke sana sini emm mcm2


1. cerita 1 - persediaan kenduri kawin anak jiran blkg rmh

sesampainye kat rmh mak di jerantut pada hari sabtu 13/2 tu aku rehat jap, solat then trs ikut ma ke surau utk menolong (tlg ke heheheh) apa yg patut coz mlmnye nnt ada majlis akad nikah. yg perempuannya tlg kejekan ayam (ye ke word tu....kalau ikan org ckp siang ikan kan emm kalau ayam nak ckp potong ayam ke ek). adik aku si elly lak tlg potong daging kerbau dgn kaum bapanya.... tp kerbau yg ditempah oleh jiran blkg rmh aku tu sampai lmbt coz katanya di import dr temerloh kat kg dia. tp aku tak leh duk lama2 kat situ coz panas dan sakit kepala lak, tgal lah ma n elly duk bergotong royong kat situ. tp aku puji kejiranan tu coz sepakat je bergotong royong bila ada kenduri kendara cam tu.

2. cerita 2 - kenduri kawin

hari ahadnya diadakan kenduri kawin. dah lama gak aku tak merasa lauk kenduri kan jd lupakan diet dulu yeyey.....sedap giler lauk rendang daging kerbau. laluan kat area rmh ktorg dipenuhi dgn kete yg dtg utk ke kenduri tu.





3. cerita 3 - pagi isnin

ktorg plan mcm2 ni...kononnya nak masak laksa kelantan siangnye then bbq di sblh mlmnye. jd aku, k chik, ma, yus dan si kecik baby yasmeen pun pegi pasar utk beli apa yg patut. bila dah siap beli brg2, tetiba lbh kurang kul 10pg, adik aku si fizah telefon ckp dia tumpah drh....jd semua dah kelam kabut, balik rmh smpn semua lauk2 basah dlm fridge then pack apa yg patut utk ke kl. mengah giler.

nasib baik jln ke kl tak jam, so blh la sampai ke kl dlm masa yg singkat tp masing2 bwk ikut speed limit coz takut kena saman oppss sikap kan. adik aku si fizah yg mengandung 7 bln tu ditempatkan kat prince court hospital, kat area klcc tu. hubby dia terpaksa bwk ke situ, coz klinik yg biasa dia pegi tu doc semua cuti...apa daaa. kata si zahra, anak buah aku....ibunya duk kat hotel hehehehe.

oleh kerana wife nijam dah tak larat so dorg balik ke kuantan petang tu gak dgn adik bongsu ku si farah.


4. cerita 4 - selasa

aku, k chik n famili dah berpakat nak balik kuantan ari ni gak. jd tgal lah ma, nana, teh, elly kat hospital coz dorg tak keje or sekolah lg ari rabu. nana sekolah next week, elly mengajar ari khamis. teh mmg jd baby sitter zahra n ziyad hehehe.

oppppsss lupa nak citer. pgnya ktorg brunch kat cheras, downtown....ceh k chik flash back le dia selalu mkn kat situ time study dulu. mmg sedap giler masakannye. lupa diet lg...mkn nasik dgn ikan talapia, sambalnye pergghhh sedappppppppp.

sblm anta ee kat rmh sewa dia kat wangsa maju, ktorg g cuci mata n beli sket brg, mkn kat nando's jaya jusco alpha angle. then gerak balik ke ktn lbh kurang kul 5 lbh. jalan raya nak ke ktn smooth je tp ya allah...kat lane sblh sana nak masuk kl kan...kenderaan nye que sampai ke bentong tu. ya ampun, aku x leh imagine kalau aku ada sama kat sblh sana....ayooo tlg lah.

penat giler sampai kat rmh tp apa nak wat coz esoknya rabu kena keje dah.

ini je lah citer aku kali ni ye.

3 ulasan:

Ayyue berkata...

kirim salam kt kakak deh.. tumpang simpati kt dia. Harap2 suma ok

Ayyue berkata...

kirim salam kt kakak. Hrp2 suma ok la.

illaieylla berkata...

kakak dah kuar hospital la ayu, thari semlm kuarnya.

ok insya allah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails